Dobry den, v pátek a v sobotu jsem užila pervitin a zahulila si trávu další týden v neděli mám testy v DÚ chci se zeptat jesli nejde urychlit vyčištění těla. Slyšela jsem ze ostropestrec odděluje THC od moci je to pravda?

07.11.2019 18:37: Kovalčíková Monika, PhDr.
Dobrý den, děkuji za Váš dotaz. Přejdu hned k jeho zodpovězení: doporučení týkajících se toho, jak urychlit vylučování THC z moči a krve existuje celá řada. Na někoho fungují na jiného moc ne, na dalšího vůbec. Jejich úspěšnost záleží na celé řadě faktorů, jak jsou např. tyto: - zda se jedná o pravidelného uživatele pervitinu či marihuany nebo uživatele náhodného/nepravidelného či jednorázového
- jaké je dávkování těchto návykových látek, tedy např. kolik THC dané konopí obsahuje
- kdy došlo k poslednímu užití těchto návykových látek
- jak rychle tělo daného uživatele odbourává tyto látky, což souvisí např. s tělesnou konstitucí člověka (lidé s nadváhou odbourávají THC pomaleji), ale také s jeho životním stylem (pravidelný pohyb zrychluje odbourávání), zdravotním stavem i věkem.
Když to stručně shrnu, neexistuje obecně platné pravidlo říkající, jak dlouho bude lidské tělo návykovou látku odbourávat, jelikož každé tělo funguje jinak, a i tato skutečnost se může v průběhu času postupně měnit. Co se týká Ostropestřece mariánského, tak tato bylina je velmi hojně užívána v lidovém léčitelství. Jsou prokázány její pozitivní vlivy především na regeneraci jater, sleziny, dvanácterníku. Ostropestřec chrání tělo před toxickými a škodlivými látkami. Používá se také k detoxikaci organismu. K těmto účelům je však doporučována delší (několikatýdenní) doba užívání. Během léčebné kůry by uživatel neměl konzumovat alkohol ani jiné syntetické látky. Nikdy jsem tedy přímo neslyšela, že by ostropestřec „odděloval THC od moči“, spíše celkově jeho užívání pomáhá detoxikaci /očisťování/ těla.
Uvádí se, že k vyčištění těla od THC spíše může dopomoci: pravidelné denní pití vody s čerstvými citrónem, čisté vody nebo brusinkové šťávy.
Vzhledem k tomu, že budete testována v neděli, je pravděpodobné, že Váš test bude pozitivní. Zvažte sama, jestli Vám krátkodobé stavy následující po užití zmiňovaných návykových látek skutečně stojí za stres a obavu z případného testování a jeho výsledku. Věřte, že život bez návykových látek může být mnohem hodnotnější a hlavně opravdovější. Všechny návykové látky jsou pouhou iluzí a život velmi komplikují.
Držím Vám palce i pěsti, abyste už dále ve svém životě tyto návykové látky nepotřebovala a byla jste i tak spokojená.
S pozdravem
PhDr. Monika Kovalčíková - adiktolog