Dobry den jsem zavisla na pervitinu je mi 18 let a zacala jsem v 15ti byla jsem na komunitě v exitu abstinovala jsem jen na komunitě doma opět začala v 17skoro v 18ti jsem poznala sveho pritele a omezila to na uplny minimum jenze ted jsme se prestahovali a já v tom litam trpim depresemi. Premyslim furt jak to zmenit ale sama vim ze nemam pevnou vuli furt mam na to chuť furt mam nutkání si dát timto směrem bych se chtěla zeptat zda li je mozna ambulantni pomoc protoze nechci jit zas hned do komunity

12.10.2020 10:53: Knebl Robert, Mgr.
Dobrý den,
Kiki nejprve dovolte, abych ocenil, že jste se rozhodla o své situaci napsat na portál iporadny.cz. Myslím, že jedna z věcí, která Vám pomůže se z této situace dostat je rozhodnutí a uvědomění si, co dál.
Oceňuji, že máte velkou sebereflexi a že sama popisujete, že jste závislá (na pervitinu) a stále přemýšlíte, jak to změnit. Také popisujete, že vám v tom brání to, že nemáte pevnou vůli.
Ano, ambulantní pomoc mě přijde v tuto chvíli jako nejvhodnější rozhodnutí a až poté, co si o tom promluvíte s pracovníkem např. K-centra, Terénního programu nebo nějaké jiné formy pomoci se společně s pracovníkem rozhodnete co dál. Pokud jste byla v TK Exit ood Slezské Diakonie, tak je pokud se nepletu v Komorní Lhotce. Nejspíše jste tam měla i navázaný nějaký dobrý vztah s nějakým terapeutem, tak bych doporučoval si o této Vaši situaci si s ním promluvit. Pokusit se mu zavolat vnímám jako další podporu Ve vašem rozhodnutí změnit Vaši situaci. Co se týká Prahy, tak je zde řada služeb na velmi dobré úrovni, které se věnují závislostem.
Doporučuji, abyste např. kontaktovala Aleše Herzoga nebo Aleše Termera a vše, co jste zde napsala, popsala i pracovníkovi, s kterým se zkontaktujete. Určitě bych doporučil zmínit i fak, že trpíte depresemi. Odkaz na jejich webové stránky zde, chodí v rámci terénu po ulicích Prahy: http://www.sananim.cz/o-nas-1/terenni-programy-tp.html a nebo přímo zavolejte (či prozvoňte) na mobile na tomto webu zmíněné.
Přeji Vám, ať nezůstane jen u uvědomění si toho, že jste závislá, ale ať učiníte krok za krokem k tomu, aby tomu tak nebylo.
1. krok jste udělala - přiznala, že jste závislá a potřebujete odbornou pomoc a s někým o tom mluvit skrze tento internetový dotaz
2. krok - někomu zavolat a domluvit si schůzku Vás čeká.
Myslete na sebe, své zdraví a na fakt, že nyní můžete udělat tento malý krok k velké změně ve Vašem životě, která Vám změní život.
Ať se Vám daří.
S přáním všeho dobrého.
Robert Knebl