Chci se zeptat, syn je v denním stacionáři a teď mu chtějí změnit smlouvu na dobu určitou, že na neurčito to už nejde, že v tom byla nějaká změna a lze to udělat na neurčito pouze soudně? Chci se zeptat, jak změna v zákoně byla?

09.11.2017 21:46: Šosová Marta JUDr.
Dobrý den, paní Jano, děkujeme za Váš dotaz. Píšete, že Váš syn využívá služeb denního stacionáře a poskytovatel chce změnit smlouvu na dobu určitou.
Jediný důvod, pro který by poskytovatel musel volit takový postup, by mohla být situace, kdy Váš syn - plnoletý - by byl omezen ve svéprávnosti. V takovém případě občanský zákoník (z.č. 89/2012 Sb.) stanoví v § 483 odst.2 písm. d, že je možné zavázat opatrovance k opakovanému plnění maximálně na dobu tří let. Toto ustanovení ovšem platí již od 1.1. 2014.
Nevím tedy, jestli je to Váš případ.
V každém případě mi jiný důvod nenapadá - možná bych potřebovala více informací...
Pokud byste potřebovala tuto záležitost probrat osobně, doporučovala bych Vám využít některou bezplatnou poradnu. Kontakty najdete na adrese iregistr.mpsv. Po zadání Vašeho kraje a okresu můžete vybrat některou službu odborného sociálního poradenství.
Přeji Vám, abyste nalezla upokojivou odpověď.
JUDr. Marta Šosová