Dobrý den,
rodiče mi za života darovali nemovitost, ve které s manželem bydlíme. Chtěla bych se zeptat, zda by v případě, že bych zemřela a dům by zdědil on a moje děti, kdo by dědil po mém manželovi jeho část dědictví. Byli by to jeho děti? Děkuji J.

06.11.2018 19:30: Šosová Marta JUDr.
Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz, který se týká dědictví.
Jak správně píšete, v případě Vaší smrti by dědili rovným dílem Váš manžel a Vaše děti. Manželův podíl by pak po jeho smrti dědily rovným dílem všechny jeho děti, to je, případně i děti které by měly jinou matku, než Vás a to stejným dílem jako Vaše děti.
Pokud by taková situace mohla nastat ve Vašem případě a chtěla byste to jinak, mohla byste změnu nastolit například závětí. V takovém případě bych Vám doporučovala obrátit se na kteréhokoliv notáře.
Přeji Vám, aby se podařilo situaci řešit v Vaší spokojenosti.
JUDr. Marta Šosová