Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, ale nevím, jestli to patří do občan.poradenství, když tak mě opravte nebo přesměrujte. V době, kdy jsem jíž měla podanou žádost o příspěvek na živobytí, té osobě, o kterou pečují došlo ke zvýšení stupně závislosti z II na III. Úřad práce to vyhodnotil, že musím uplatnit nárok a pohledávku (podle zákona o hmotné nouzi) a vyzval, abych to do 3 měsíců uplatnila. Pokud to neudělám, odeberou mi po 6. měsících od podaní žádosti tento příspěvek na živobytí a budu uznána jako osoba, která nechce zvýšit příjem vlastním přičiněním. Momentálně jsem osoba v hmotné nouzí, v evidenci ÚP jako nezaměstnána nejsem, pečují o osobu ve III. stupni závislosti jako asistentka soc.péče. Chci se zeptat, jestli ÚP je oprávněn snížit nebo úplně ukončit příspěvek na živobytí kvůli zvýšení stupně závislosti u mého klienta, a kvůli tomu, že jsem nedokázala donutit klienta zvýšit mi příjem v rámci "nároků a pohledávek"? Podle smlouvy o poskytnutí pomoci jsme se dohodly na "cca 20 hod měsíčně, a 2000 Kč měsíčně, za služby osobní aktivity a péče o zdraví". Děkuji za odpověď, a prosím jestli můžete zaslat odpověď na mail. |

07.12.2018 09:11: Novosád Libor, PhDr. et Mgr., Ph.D. |
Dobrý den paní Vladislavo, Děkuji za důvěru. K Vašemu poměrně složitému dotazu, který by bylo dobré ještě doplnit. Např. nevím, zda osoba, o kterou pečujete, je někdo z rodiny (tj. osoba blízká) a zda žijete ve společné domácnosti.Pokusím se vyjít z vašeho dotazu. Pokud tedy žijete ve společné domácnosti, tak jste považování za společně posuzované osoby. Tzn., že všechny vaše příjmy mají vztah k nároku na příspěvek na živobytí. Pokud jste pouze v klientském vztahu, tak klienta nemůžete nutit, aby Vám zvýšil odměnu za poskytovanou péči, protože PnP patří jemu a je na něm, jak s ním naloží. Čili je to věcí dohody mezi vámi. Nevím, proč váháte s uplatněním příspěvku na živobytí. Koneckonců příjem od klienta je nenárokový a je tak nízký, že stejně nijak zásadně nezvýší Vaše zdroje k živobytí. Takže je možné, že došlo k nedorozumění mezi ÚP a Vámi. Doporučuji tam zajít všechno prodiskutovat. ÚP samozřejmě může PnŽ snížit či odebrat, ale z informací, které od Vám mám si myslím, že tento krok není na místě. Doufám, že Vám odpověď pomohla. Pěkný Advent, Libor Novosád |
Server InternetPoradna provozuje občanské sdružení InternetPoradna.cz.
ISSN 1801-5190 © InternetPoradna.cz, 2001-2013.
InternetPoradna.cz, jejímž autorem je InternetPoradna.cz, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Nevyužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Unported .