Dobrý den chtěl bych se zeptat když sicoalka nahlásil může za obtěžování tehdy 14lete holky a sex měla v 15 letech s 24 letym klukem jaký je trest bo jakým způsobem se to bude řešit popřípadě jak se hájit děkuji předem

13.01.2021 18:39: Gottwaldová Markéta, Mgr.
Dobrý den,
děkuji, že jste se s dotazem obrátil právě na InternetPoradnu. Jestli jsem dobře porozuměla Vašemu dotazu, zajímá Vás, zda je někoho možné trestně postihnout za pohlavní styk osob ve věku 15 a 24 let. Dále dodáváte, že již ve věku 14 let byla dotyčná dívka sexuálně obtěžována a ptáte se, zda byl tímto jednáním spáchán trestný čin a také na obhajobu ve věci.
Předně uvádím, že pokud pohlavní styk obecně proběhl u osoby starší 15 let (třeba i den po 15. narozeninách) a byl oběma osobami vykonán dobrovolně, je v takovém případě vyloučeno spáchání trestného činu, neboť osoby starší 15 let již nejsou takzvaně „pod zákonem“ a dobrovolná soulož tedy není trestná.
Co se týče otázky sexuálního obtěžování čtrnáctileté dívky, obecně by takový čin odpovídal trestnému činu sexuálního nátlaku, a to na dítěti mladším patnácti let (§ 186 odst. 5 písm. a,). Za popsaný trestný čin hrozí pachateli trest odnětí svobody v rozpětí 5 až 15 let. Záleží však na mnoha konkrétních okolnostech případu a trest může být ve výsledku i nižší nebo může být udělen podmíněně. Dále co se týče obhajoby v trestním řízení, může být pachateli trestného činu za určitých okolností ustanoven obhájce, ale o této skutečnosti by měl být ze strany vyšetřujících orgánů poučen. Konkrétní obhajoba pak musí vycházet z obvinění, které jsou pachateli kladeny za vinu a také z dalších konkrétních skutečností, s kterými je pachatel seznámen na začátku trestního řízení.
Doufám, že jsem Vám alespoň částečně odpověděla na Vaši otázku a přeji Vám vše dobré.
S pozdravem
Mgr. Markéta Gottwaldová