Dobrý den, moje žena by ráda pracovala na kratší úvazek například ve formě brigády. Ví jen, že existuje dohoda o pracovní činnosti a dohoda o provedení práce. Já sám víc neznám, ani rozdíly mezi těmito pracovněprávními vztahy. Můžete nám vysvětlit rozdíly pokud možno detailně a podrobně? Děkujeme za odpověď. |

22.02.2021 13:51: Duková Naděžda |
Dobrý den : Dohoda o provedení práce : max 300 hod za rok, do částky 10 000,00 za měsíc se neodvádí zdravotní a sociální pojištění, poplatník může podepsat prohlášení k dani ze závislé činnosti , tzn, že se uplatňuje sleva na dani, která je nyní 2 320,00 za měsíc. DPP musí být uzavřena písemně , vždy na konkrétní období, jedná se spíše o jednorázovou výpomoc , nebo na činnost, kde není důvod k uzavření pracovní smlouvy na hlavní pracovní poměr. (např. úklid, administrativní výpomoc, skartace dokladů apod. ) Hodinová odměna musí být alespoň ve výši hodinové mzdy z minimální mzdy. Ne nižší. Pracovní poměr končí dnem uvedeným v dohodě. Dohoda o pracovní činnosti : pracovní úvazek může být uzavřen max na polovinu běžného pracovního úvazku, tj. 20 hodin týdně. DPČ musí být uzavřena písemně, kde musí být uveden rozsah pracovní doby, sjednaný úkol, hodinová mzda. Z DPČ se odvádí sociální a zdravotní pojištění, zaměstnanec má tak nárok na nemocenské dávky (ne dovolenou). Opět je možné podepsat Prohlášení poplatníka na uplatnění slevy na dani. Opět platí , že hodinová mzda musí být opět ve výši hodinové mzdy u minimální mzdy. Pracovní poměr končí dnem sjednaným v dohodě, dohodou ke sjednanému dni, případně výpovědí s 15ti denní výpovědní dobou. Toto je základní charakteristika dohod konaných mimo pracovní poměr , pokud by vás ještě zajímaly konkrétní věci, tak se prosím ozvěte. |
Server InternetPoradna provozuje občanské sdružení InternetPoradna.cz.
ISSN 1801-5190 © InternetPoradna.cz, 2001-2013.
InternetPoradna.cz, jejímž autorem je InternetPoradna.cz, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Nevyužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Unported .