Dobrý den, manžel dědí spolu se sestrou domek. Sestra nesouhlasí s odhadem od soudního znalce přiděleného notářem a chce jiný odhad. Jak velký rozdíl v odhadované částce můžeme očekávat? V tom domku žijeme, bojíme se, zda nám budou stačit peníze. Děkuji předem za odpověď. Nashledanou

22.07.2021 16:56: Gottwaldová Markéta, Mgr.
Dobrý den,
děkuji, že jste se se svým dotazem obrátila právě na InternetPoradnu.
Jestli jsem správně porozumněla Vaší otázce, zajímá Vás, jak je možné se bránit proti případnému dalšímu odhadu ceny nemovitosti v dědické řízení.
Na úvod je třeba připomenout, že pokud sestra Vašeho manžela nesouhlasí s odhadem ceny nemovitosti soudním znalcem, má samozřejmě právo zajistit si vlastní odhad ceny.
Vše poté bude záležet na Vaší domluvě a dále na domluvě s notářem. Jestliže si zajistí takový posudek ceny, neznamená to, že se tento použije v dědickém řízení.
Bohužel nejde říct, jak velký rozdíl bude v obou částkách bez znalosti dalších parametrů, ale stejně tak vy budete mít právo případně nesouhlasit s odhadem ceny od setry Vašeho manžela.
Pokud máte obavy, zda rozdíl ceny nebude příliš vysoký, můžete si rovněž zajistit odhad tržní ceny od realitního poradce.
Výsledky všech odhadů poté pravděpodobně budou předmětem domluvy při jednání u notáře, případně o ceně nemovitosti soud.
Přeji mnoho štěstí a pevné nervy.
S pozdravem
Mgr. Markéta Gottwaldová