Dobrý den.
začátkem roku 2017 jsem několikrát vystřelil z plynové pistole. Mezi přáteli na zahradě a bohužel mě u toho někdo viděl. Po podání vysvětlení na policii jsem byl dne 02.05.2017 vyzván k odevzdání pistole, která může sloužit pro důkazní učely. Taktéž mi bylo řečeno že je tam podezdření pro spáchání t.č. vytržnictví jelikož střelba se odehrála před vícero lidma. Pistoli jsem proto odevzdal, byl mi vystavem protokol o vydání věci a tim to vše končí. Do dneška mi nebylo oznámeno, jak to dopadlo. Dočetl jsem se že vše už může být promlčené ale příjde mi opravdu škoda někde na odborné expertize OKTA nechat rezivět drahou hračku. Taktéž jsem se dočetl že mohu požádat o vráceni věci ale obávám se že začnu "štouchat do vosího hnízda". Jak bych měl prosím dále postupovat ? Děkuji.

09.09.2021 19:10: Gottwaldová Markéta, Mgr.
Dobrý den,
děkuji, že jste se se svým dotazem obrátil právě na InternetPoradnu.
Jestli jsem dobře porozuměla Vašemu dotazu, zajímá Vás, zda skutek, který byl kvalifikován jako výtržnictví je již promlčený a zda je možné získat zpět předmět, který Vám byl zabaven.
Pokud nebylo ve věci zahájeno trestní stíhání měl by skutek z roku 2017 být opravdu promlčený, neboť promlčecí doba je v případě výtržnictví 3 roky.
To znamená, že trestnost činu již zanikla a není možné Vás za něj stíhat. V takové situaci můžete o vydání věci zažádat.
S nad Vám odpověď pomohla.
Mgr. Markéta Gottwaldová