Dobrý den
K 30.6.2018 ukončim pracovní poměr a půjdu do evidence na UP. Mám příjem z pronajmu 4500 Kč čistého měsíčně. Budu mít nárok na podporu v nezaměstnanosti? Děkuji za odpověď.

14.03.2018 10:46: Horák Martin, Mgr.
Dobrý den
Příjem z pronájmu sám o sobě není překážkou evidence na ÚP ani pobírání podpory v nezaměstnanosti, pokud se jedná o příjem plynoucí z vlastního majetku. Problém by byl, pokud by pronajímání majetku bylo vykonáváno v rámci samostatné výdělečné činnosti, tj. jako podnikání. Ale předpokládám, že to není tento případ.
Nárok na podporu v nezaměstnanosti ovšem nemohu posoudit, závisí na splnění podmínek v rámci pracovního poměru, které neuvádíte. Především jde o podmínku trvání důchodového pojištění plynoucího ze zaměstnání po dobu nejméně 1 roku v posledních dvou letech před podáním žádosti o zprostředkování zaměstnání.