Dobrý den, v dubnu 2013 se nám narodila dcerka, která má opožděný vývoj, od dubna 2015 pobíráme 2. stupeň PnP. Do prosince 2017 jsem s ní byla doma, v lednu 2018 jsem si našla práci jako Asistent pedagoga na poloviční úvazek. K této práci potřebuji kurz Asistenta pedagoga a měla jsem představu, že mi s jeho úhradou pomůže Úřad práce. Bohužel, opak je pravdou. Nyní hledám někoho, kdo by mi kurz pomohl uhradit, další práci mám přislíbenou. Můžete poradit, kam se obrátit? Děkuji, Zdeňka

11.07.2018 08:39: Horák Martin, Mgr.
Dobrý den
Pokud jde o akreditovaný kurz, pak je skutečně nejlepší, aby ho hradil úřad práce jako rekvalifikaci. Rekvalifikaci je možné hradit jak uchazeči o zaměstnání (nezaměstnanému, tak zájemci o zaměstnání (který již nebo ještě pracuje. Je ovšem pravda, že úhradu není právní nárok, zpravidla o ní rozhoduje komise zřízená pro tento účel na příslušném kontaktním pracovišti. Bohužel nevím, do jaké fáze jednání jste se na úřadu práce dostala, takže jen obecně mohu doporučit nenechat se odradit, podat písemnou žádost a v případě zamítnutí se obrátit na vedoucí a nadřízené s žádostí o přezkoumání. Dle mých zkušeností základní podmínky splňujete.
Pokud by šlo o kurz, který není akreditovaný a nebylo možno sehnat jiný, který akreditovaný je, pak by úhrada ze strany úřadu práce možná nebyla. V tom případě již neexistuje žádný standardní nástroj ani dávka, ale jistě je možné se zkusit obrátit na některou z nadací, které se tomuto tématu věnují, na město či obec s žádostí o příspěvek, na neziskové organizace, případně zkusit požádat o slevu přímo vzdělávací instituci, která takový kurz zajišťuje.