Dobrý den, dozveděla jsem se, že mám RS, musím na vyšetření do nemocnice. Jeden den mi ale zasahuje do pracovního dne- nechci ale aby to v práci věděli. Poradíte mi, prosím jak to mohu řešit? Musím na neschopenku a pokud ano, kdo a kdy mi ji napíše? Nejde to třeba pár propustkami?

27.07.2020 09:49: Horák Martin, Mgr.
Dobrý den
Pracovní neschopnost vystavuje lékař na žádost pacienta. Záleží tedy na Vás, jakým způsobem to chcete řešit. Pokud se jedná o vyšetření, které zasahuje pouze do jednoho pracovního dne, lze to řešit jako jinou osobní překážku v práci dle nařízení vlády č. 590/2006 bod 1, tj. vyšetření ve zdravotnickém zařízení. Zaměstnavatel v těchto případech poskytuje volno s náhradou mzdy po nezbytně dlouhou dobu, zaměstnanec se prokazuje propustkou/potvrzením od lékaře. Další variantou je vzít si dovolenou, neplacené či náhradní volno.
V případě, že by přece jen byla vystavena pracovní neschopnost, nemůže se zaměstnavatel stejně dozvědět diagnózu, osobně tedy považuji Vaše obavy za zbytečné.