Dobrý den, zaměstnankyně na rodičovské dovolené se má vrátit 9.12.2020 (dítě bude mít 3 roky), rodičovský příspěvek má prodloužený do 02/2021. V případě, že by byly ještě zavřeny školy a ona by nastoupila na OČR se starším dítětem (chodí do 3 třídy), mohla by mít vypláceny obě dávky?
Děkuji

11.11.2020 08:39: Horák Martin, Mgr.
Dobrý den
Ano, nic by tomu nemělo bránit. Jedná se o dávky, které jsou na sobě nezávislé, tj. podmínky pro jejich výplatu se u každé posuzují samostatně. Rodičovský příspěvek je dávka SSP vyplácená úřadem práce z důvodu péče o dítě do 4 let věku, přičemž je poskytována i v době, kdy již matka nastoupila zpět do zaměstnání a péči o dítě zajistila jinak, ať již pomoci jiné osoby nebo umístěním ve školce. Ošetřovné je vypláceno Českou správou sociálního zabezpečení v tomto případě z titulu nemožnosti chodit do zaměstnání z důvodu uzavření škol dětí zaměstnankyně po jejím návratu z rodičovské dovolené.