Dobrý den,
vše začalo přibližně před třemi lety, kdy se mně udělal pásový opar. Kamarádka doktorka mně řekla, že je to ok, ať se opaluju a neřeším to, že se to za pár týdnů vyhojí, k tomu také došlo, ale začal jsem číst různé weby a diskuze, kde se píše z čeho všeho může být pásový opar a od té doby to začalo. Pravidelně si měřím teplotu několikrát denně, neustále se pozoruji a jako bych se i bavil tím, že na sobě hledám nějaké nemoci, ale popravdě se vůbec nebavím. Díky tomu jsem přišel o přítelkyni a částečně i syna. Nyní mám novou manželku a nechci, aby o tomto věděla, aby se vztahová situace neopakovala. Navštívil jsem i psychologa a vždy po návštěvě se mně ulevilo a došel k tomu, že jsem zdravý, jenže mezitím jsem si u své lékařky nechal napsat lehké AD, které mě z problémů vytáhly a po cca 3 měsících jsem je vysadil a opět se vše opakuje.
Dnes jsem četl na internetu článek o roztroušené skleróze a začal jsem ihned pociťovat příznaky a tato myšlenka se mě bude držet pár týdnů, dokud si nenajdu jinou nemoc, nebo mě někde zase nepíchne a já budu pátrat po tom co mně je.
Nechce se mně chodit po doktorech, navštívil jsem například urologa a ten sdělil, že jsem v pořádku a nechci být za simulanta.
Vždy, když dojde k nějaké takové události, tak dostanu úzkost a ta prohloubí další moje tělesné pocity a jsem jak v začarovaném kruhu.
Chci Vás požádat o radu, jak z toho ven.
Velice děkuji

12.09.2017 15:57: Procházka Ivo, MUDr., CSc.
Vážený pane,
Váš dotaz vzbuzuje podezření z úzkostné poruchy (po internetu samozřejmě nelze učinit definitivní diagnózu).
Tato porucha je často vyvolána jednou nepříjemnou situací, ale pak se napětí stupňuje a potíže si žijí "svým vlastním životem". Často k jejímu rozvoji mohou přispívat i další stresy či problémy nebo zdravotní potíže, ale někdy na nic závažného přijít nelze. Úzkostná porucha je vůbec jednou z nejčastějších psychiatrických poruch.
Úzkostnou poruchu lze léčit léky (antidepresiva se ale obvykle podávají ve vyšších dávkách než u deprese) a psychoterapií, u těžších potíží nejlépe obojím. Jestliže se po dočasném zlepšení potíže znovu objevily, tak doporučuji vyhledat raději odborníka - psychiatra. S tím můžete probrat možnosti léčby prášky, tak i psychoterapií.
Počítejte s tím, že léčba musí být často dlouhodobá (tři měsíce obvykle opravdu nestačí). Také počítejte s tím, že efekt léčby nenastává hned anebo se potíže mohou vracet. Nicméně při dodržení léčebného režimu je šance na úplné vyléčení poměrně velká.