Dobrý den, vyskytla se u mě agresivita a nevím, co s tím mám dělat. Bydlím v domově pro zdravotně postižené. Máme tady asi dva roky novou vedoucí, ale je velice zlá. Já se léčím od dětství na psychiatrii pro úzkostné stavy a taky chodím na psychoterapii. Tato vedoucí však kontaktovala moji psychiatričku i psycholožku a stěžovala si, jaká je tu se mnou práce. Nejsem andílek, ale jsem spíše tiché povahy. Jsem sama na pokoji a také ráda sama trávím volný čas. Hodně na počítači, koukám na filmy a také píši povídky. Občas píši své názory na internetových stránkách, kde druzí žádají o radu nebo názor. Zkrátka můj svět je internet. Nemám ani moc přátel. Ale takhle mi to vyhovuje. Paní vedoucí však psychiatričce i psycholožce, dle mého názoru, vylíčila smyšlené "problémy" se mnou. Např. jak neustále otravuju personál, chovám se k druhým lidem odpuzujícím způsobem (to jsem se později konkrétně dozvěděla) atd. Nejdřív jsem to nevěděla. Jen jsem si všimla, že se obě ke mně začaly chovat jinak. Bylo mi to divné, ale říkala jsem si, že snad asi se mi to zdá, že jsou přepracované nebo mají osobní problémy. Časem se obě prozradily, že si s naší vedoucí skutečně volají, že si na mě dost stěžuje, ale hlavně, že mě tu nechce, že mě chce dostat jinam. Prozradily se náhodou a obě vypadaly vyděšeně, jako že to neměly říkat. Ztratila jsem v obě úplnou důvěru. Předtím jsme spolu léta vycházely dobře. Teď mi stále nadávají. Bojím se každé další návštěvy. Časem paní vedoucí ovládla i pracovnici, co za mnou dochází. Úplně stejným způsobem. Vedoucí je zlá i na jiné klienty, samozřejmě obdobným způsobem. Vše chce ovládat, manipulovat, před lidmi z vnějšku je samý úsměv, se všemi to myslí "dobře"... Přestala jsem situaci zvládat, mám chuť rozbíjet předměty, abych v sobě utlumila to hrozný napětí. Ubližuju si, koušu se do rukou, mlátím se, škrábu se nehtama. Chci, aby to bolelo, abych neměla v sobě to napětí. Nemám se na koho obrátit, aby mi s tím pomohl. Na psychiatričku, která věří tomu, co není pravda? Na psycholožku, která věří tomu samýmu? Nebo snad na pracovnici, která je taky zmanipulovaná? Mockrát jsem volala na linku důvěry, ale nepomáhá mi to. Problém je, že takové chování, kdyby se prozradilo, už je opravdu indikací k přemístění do jiného zařízení. Tady nemůžou být agresívní klienti. Nechci být taková, ale nevím, co s tím silným psychickým tlakem v sobě. Nikdy jsem taková nebyla. Nezvládám to. Nechci, aby se ta agesivita zvyšovala. pomohla by mi hospitalizace? Ale kdo mi ji napíše, když psychiatriččce nevěřím, a kdybych jí to řekla, tak se tady hned objeví informace o agrasivitě po telefonu? Co mám dělat?

12.05.2018 14:02: Pochylý Josef, Mgr.
Přeji Vám Emílie hezký den a dovolím si reagovat na Váš dotaz.
Velmi dobře zde popisujete současnou situaci, kterou podle svých slov už pomalu nedokážete zvládat. V současné době máte pocit, že se už nemáte na koho obrátit, protože těmto lidem nevěříte. Můžete to zkusit ještě u své rodiny, která Vás dobře zná a může Vám pomoci u psychiatričky i psycholožky. Případně se můžete zkusit obrátit na nadřízeného paní vedoucí z Vašeho domova.
Pokuste se najít někoho, kdo bude na Vaší straně a s ním celou situaci můžete vyřešit.
Přeji Vám dobré lidi kolem sebe a věřím v úspěšné vyřešení celé situace.
Josef Pochylý