Dobrý den, mám problém, ve škole mi každý vyčítá že jsem se rozešel s jednou holkou a teď s tou holkou zase chodím, po nocích nemohu usnout jelikož se bojím že mě opustí a tak dále.
Její kamarádi mě nanáší.
Mám sklony si ubližovat a jsem strašně agresivní.
Můžete mi něco poradit?

10.06.2018 08:51: Pochylý Josef, Mgr.
Přeji Vám Kulhy hezký den a dovolím si reagovat na Váš dotaz.
Popisujete v něm problematiku vztahu dvou mladých lidí, do kterého vstupují názory dalších lidí z okolí. Občas je někdo odsuzovaný za to, že s někým „chodí“, jindy zase, že s někým „nechodí“. Je to běžný stav ve společnosti lidí ve Vašem věku. Z mého pohledu je vždy hodně důležité, aby člověk zůstal sám sebou a nepodléhal tlaku okolí. Jestliže ji máte rád, tak je dobře, že spolu chodíte. Pokud ovšem je to jenom proto, že se Vám vyčítalo rozchod a teď, s ní chodíte jenom z tohoto důvodu, tak to není dobré ani pro jednoho z vás. Tady se potom může objevit ten strach z toho, že ona něco pozná a může Vás opustit. Ve starém přísloví se praví, že strach má velké oči a v tomto případě se může projevovat ve Vaší agresivitě i v tom sebeubližování.
Mohu Vám doporučit ujasnění si těchto věcí a potom můžete udělat rozhodnutí, které Vám může uvolnit vnitřní tlak, který Vás tlačí do agresivity. Jakmile budete vědět, že ji máte opravdu rád, tak to může cítit i ona a nebude mít důvod Vás opouštět.
Přeji Vám hodně dobré energie pro zvládání životních situací a pokud byste chtěl ještě něco více ujasnit, tak se na mě můžete obrátit mailem.
S pozdravem
Josef Pochylý