Dobrý den, začnu rovnou s problémem. Poslední dva roky na základní škole jsem byl závislej na počitačových hrách, utíkal jsem od reality, protože v realitě jsem byl tlustej, malej kluk s gynekomastií co nosil i v létě mikiny aby se mu nikdo nesmál.
Otec byl alkoholik a doma se párkrát do měsíce odehrálo domácí násilý. Otec i matka pracovali ve svým podniku, který, ale přes zimu neběžel takže si vždy napůjčovali od různých firem peníze a seděli na zadku s tím, že otec jen chlastal, byl agresivní a nic neřešil. Když pak začali na Jaře vydělávat všechny peníze šli na půjčky, takže jsme byli prostě chudí.
Matka byla vždy líná, nedělala svačiny do školy, nevařila ani obědy, neuklízela pořádně dům, takže jsem většinou došel ze školy, přejedl se nezdravým jídlem a hnil u počítače, než nedošel otec a nebyla velká hádka, kterou jsem pak přežil do druhého rána zabalenej v posteli.
Střední jsem nějak doklepal a vyučil se číšníkem, jenže jsem byl vždy takový introvert, že jsem tuhle práci dělat nemohl, takže jsem lítal po fabrikách, který mě psychicky ničili ještě víc. Střídali se období kdy jsem dělal ve fabrice a kdy jsem pak byl půl roku doma u počítače. Vše se změnilo před pár lety.
Našel jsem si holku a byl s ní dva roky, vše vypadalo dobře, jenže ona potom utekla a dala se dohromady s mým kamarádem, což mě uplně zničilo. Otec od nás odešel a zůstal jsem jen s matkou a byli jsme oba bez práce, jenže si matka našla přítele a šli jsme bydlet k němu, protože neměla na nájem 2+1 bytu. Jenže tam to taky nedopadlo a matka si zařidila příjem od státu skrz svoji nemoc. Takže jsme zpátky v brně v 1+KK. Já a moje matka v jednom pokoji. Chodím sem tam na brigády co mi psychika dovolí a snažím se jí dávat na nájem.
Ale nemůžu se z týhle situace dostat, nemůžu se osamostatnit, protože ona by neutáhla nájem toho jednoho pokoje, protože nechce jít do práce a příjem co má jí sotva bude stačit na půlku. Takže jsem odkázanej bydlet se svoji matkou v jednom pokoji, mít narušenou psychiku. Nedokážu si najít dobře placenou práci a vyhrabat se z tohoto, protože já se ani pořadně nevyspím, ona strašne chrápe a mě to neustále budí. Nemám žádné soukromí, protože ona je neustále doma u počítače, nemá žádné koníčky a nikam nechodí, buď otravuje mě a nebo kouká na youtube a nebo konzumuje jídlo, to je celej její život.
Navíc mě nechce od sebe pustit, protože by to nezvládla a neustále mě hlídá kdy přijdu domů apodobně protože se sama doma bojí.
Samozřejmě jakýkoliv rozhovor na tohle téma vede k velké hádce a je shchopná mě vyhodit na ulici, takže radši držím pusu. Nechápu proč je tak sobecká. K odborníkovi jsem zatím nešel, stydím se vyjít ven, protože mám staré oblečení, děravé a ošoupané boty, nemám totiž žádné peníze navíc abych si tyto věci pořidil a nikdo nám nepomůže. Emoce mi nedovolí dělat spoustu věcí i když ty věci vypadají jako snadné. Cítím se v pasti a bez východiska, přemýšlím jen na beznaději. Proto jsem se uchýlil sem a hledam pomoc v této poradně, už totiž opravdu nevím jak dál.
Matka tvrdí, že je to takhle v pořádku a nic špatného na tom nevidí, ale já si začínám uvědomovat čím dál víc jak hrozný to je. Je to všechno o penězích, které nemám. Cítím, že se hrnu do deprese, ale stále cítím, že mám motivaci a nechci to vzdát, chci bojovat, ale nevím jak.
Bohužel jít k psychologiv u mě nepřipadá v uvahu a za 3 roky jsem se tam prostě nedokopal, nezvládnu to psychicky tam jít a né v tomhle stavu. Nevím zda mi můžete poradit něco jinýho, například nějaký jiný postup, ale třeba z vaší pozice a nadhledem se můžete na tuto situaci podívat a říct mi zda je to normální a nebo jsem opravdu v kolotoči problémů. Jediná věc co mě napadla je, obstarat si prášky na spaní a nějak odchodit ten první měsíc v nějaké práci s tím, že vypadám jako bezdomovec, ale našetřím peníze navíc za které si koupím oblečení, jenže to neřeší situaci co dál, co za rok ? Jak se vymanit od matky, vykašlat se na ní nechci je to pořád moje matka. Děkuji za jakýkoliv nadhled a radu.

10.07.2018 07:54: Pochylý Josef, Mgr.
Přeji Vám Telmore hezký den a dovolím si reagovat na Váš dotaz.
Dokázal jste popsat celý svůj život, který Vám připravil množství těžkých situací, a Vy přesto ještě máte motivaci něco s tím udělat. To je velmi dobře, protože bez Vás by to opravdu nešlo a Vy to můžete pozorovat u své matky. Dovolím si Vám poradit kontakt na službu, která je v Brně dostupná a dokázala by ve spolupráci s Vámi řešit většinu Vašich problémů. Jedná se o společnost Práh, která nabízí sociální poradenství i sociální rehabilitaci, dokáže zprostředkovat chráněné bydlení, ale i samostatné bydlení za rozumné peníze, k tomu nabízí i denní sužby a sociálně terapeutické dílny. Z toho co o nich vím, tak vyplývá, že jsou schopni se s Vámi spojit a probrat celou situaci i mimo jejich kanceláře a to je to s čím byste mohl začít. Tady tedy nabízím jejich kontakty: www.prah-brno.cz, mail: info@prah-brno.cz a telefony 545 229 339, 539 051 115. Za tuto zkušenost se nic neplatí a sám uvidíte, kam Vás to může posunout.
Přeji Vám hodně energie pro řešení Vaší situace a především vykročení správným směrem na novou cestu a v případě jakýchkoliv dotazů mě můžete kontaktovat přímo na mail.
Zdraví
Josef Pochylý