Osud mi do vínku nadělil velice lehkou formu dětské mozkové obrny, projevující se sníženou výkonností, jemnou poruchou jemné motoriky - nemohu např. řídit auto atd. K tomu mám přidružená interní onemocnění, vhodně zaléčená. Na svoje zdravotní trable mám ID 1. stupně a průkaz ZTP. Vystudovala jsem vysokou školu, stále se vzdělávám, pracuji strídavě ve školství - učitelka MŠ, soc. sféře - soc. pracovnice v organizaci pomáhající v rodinách se ZP členem a v oblasti vzdělávání dospělých - lektorka motivačních kurzů pro uchazeče registrované na ÚP. Je mi 36 let, mám 1 9 leté dítě z 1. manželství. Jsem věřící katolička. Před cca 2 lety se mi životě zjevil nový muž, je o 7 let starší a bydlí od nás ve městě vzdáleném cca 100 km. Vztah jsem začali s tím, že hledáme někoho na trvalý vztah a následné manželství. Po cca 1/2 ročním vztahu mě požádal o ruku s tím, že za dalšího půl roku bude svatba. Jel nás i s dcerou představit mamince - rodiče jsou rozvedení, matka má již ale 30 let jiného partnera, můj partner tam ale velice často jezdí a v podstatě se o dům stará neb oni už na fyzickou práci nestačí. Návštěva proběhla velice korektně a přátelsky, když jsme odjížděli, ve dveřích zaznělo - no musíte jezdit často . A teď proč to všechno píši. Matka sdělila svému synovi - mému příteli - že si nepřeje, aby jsme se vzali, a on ji poslechl, všechno zrušil, chvíli to vypadalo, že se rozejdememe, ale po cca 3 týdnech na jeho popud jsme se dohodli, že necháme vztah běžet dál a on s tím časem něco udělá. A tak to takhle běží už přes rok, jezdí s námi po výletech, tráví s námi dovolené, Velikonoce, Vánoce, ale jeho matka to neví, když mi volá, když tam je, volá z tajného místa, a je vždy velice nervozní, aby ho nenachytala. Neumí se jí postavit, neví co s tím má, dělat, je to pro něj v podstatě taková Sophiina volba a v určitých oblastech se asi trochu na náš vztah začal dívat trochu jejíma očima. Pro něj je to první vážná známost, neb sám není žádný lev salonu, třebaže je to vysokoškolák a hodnej kluk. A já se tím moc trápím. .... Tak proto je nutná inkluze, protože naše společnost je nutně rozmanitá, ne stejná a dětsvtí je ideální věk na to se tuto tezi naučit do svého sociálního chování.
Děkuji za názor.

26.03.2019 20:53: Aulich Andreas, Bc.
garantoval Rychlá Kateřina, Mgr.
Dobrý den,
na úvod mé zprávy bych Vám rád poděkoval, že se na naši službu obracíte. Velmi si cením, že se snažíte najít cestu, jak z momentální situace vykročit. Jak se pročítám zprávou, ač Vás život poznamenal určitými druhy onemocnění, cítím obrovskou sílu vaší osobnosti. I přes nepřízeň osudu jste v této situaci obstála velmi zdatně a momentálně se účastníte spousta projektů, které podporují a rozvíjejí jak děti, tak dospělé.
Také velmi potěšen, že si Vaše srdce našlo cestu k novému partnerovi. Začátky vztahu popisujete jako velmi pozitivní, jelikož seznámení a následná žádost o ruku přišla velmi rychle. Vše probíhalo skvěle až do situace, kdy si maminka nepřála, aby si Vás její syn vzal. Velmi mě tato situace mrzí, obzvlášť poté, co Vám přítelova maminka sdělila, že je musíte navštěvovat častěji. Věřím, že jste možná z této situace zmatená, trápíte se a momentálně tedy nevíte, na čem jste. V nadcházejících pár řádcích se zkusíme zaměřit na možné kroky, které by Vám mohly pomoci nebo situaci celkově vyřešit.
Psala jste, že se přítel stará jak o maminku, tak i dům, ve kterém bydlí. V tomto případě mě napadá strach, který maminka může pociťovat v případě ztráty svého syna. Strach může být i příčinou druhého případu. Ve zprávě píšete, že se jedná o přítelův první vážnější vztah. Mezi synem a matkou může být silné pouto, které občas vede k tomu, aby tyto osoby držely pospolu. Nicméně tuto situaci nepovažuji jako bezvýchodnou. Cítím, že Vás má přítel velmi rád a proto je s Vámi nadále v kontaktu, tráví s Vámi veškeré dovolené, Velikonoce, Vánoce a jezdí po výletech. Ač si maminka nepřeje kontakt s Vámi, on ho stále udržuje a vyhledává.
Přemýšlela jste, že byste si s přítelem promluvila? Mohla byste mu například zkusit nastínit Vaši náklonost a říct mu, jak Vám na něm záleží. Dále pokud si myslíte, že tuto situace společně zvládnete, můžete zkusit přítele povzbudit. Taktéž bych doporučil příteli, aby si zkusil promluvit s maminkou, co přesně stojí za zrušenou svatbou. Je možné, že to může být výše řečený strach, který se po komunikaci vyřeší. Pokud by tomu tak nebylo a problém byl složitější, můžete se zkusit obrátit například na rodinné či manželské poradny, kde s vámi mohou problém probrat více do hloubky a nastínit více možností řešení. Taky mě napadá, zda máte někoho blízkého ve svém okolí, kdo by vám mohl být v těžkých chvílích oporou. Může to být někdo z rodiny, přátel či kolegů z práce. Pokud byste nikoho takového nenašla a nevěděla kudy dál, můžete se obrátit na Linku důvěry, kterou najdete na čísle 485 177 177 pro Liberecký kraj, nebo na některé z krizových center, které lze dohledat na internetu podle místa vašeho bydliště.
Přeju Vám hodně štěstí jak s přítelem, tak i jeho maminkou.