Dobrý deň toto som nedávno písal na poradňu: Dobrý deň, mám 19 rokov a som z Bratislavy a už dlhšiu dobu vidím svet ,že tam akoby niečo je ,že všetko vidím bez emocií trochu ako vo sne. Netrúfam si povedať či je to derealizácia. Už to mám 10 mesiacov a ja už neviem ako sa mám toho zbaviť. Mal som problémy v rodine, to sa teda na mne prejavilo ako trauma a mal som aj problém s pamäťou a ešte aj mám. Vraj to súvisí s dopamínom. Je to aj z dlhodobého stresu čo mám doma. Ak si dobre pamätám tak som sa zrazu ráno zobudil a videl som svet za sklom. Ako to mám prosim riešiť liekmi či inou metódou? Ak áno akými liekmi alebo akou metódou?
Chcel by som ešte dodať ,že lieky berem mám stanovenú aj diagnózu schizotypovú poruchu ale nastal u mňa problém ktorý som teraz riešil. Ja som v tom čase asi pred desiatimi mesiacmi trpel aj podvýživou a teraz som si o tom čítal a pri tych tlakoch som v mozgu cítil a to čo napíšem bude iba moj subjektivny pohľad ,proste v prednej časti mozgu kde je amygdala som nieco citil pritom som to ovplyvnoval svojou vôľou , iba som čítal ,že tam môže v mozgu nastať nejaká asi nerovnováha( to som čítal na internete )iónov a vraj ,že sa neregenerujú nervové bunky a neobnovujú. Teraz objektívne :Vôľou som to nejak ovplyvňoval tak niečo mi tam prebehlo nie som si istý či nejaké chemické zmeny. Nie som istý ako to súvisí ale zjavne hej.Bol by som veľmi vďačný za vaše vyjadrenie a prípadnu pomoc čo s tým môžem urobiť ,že či sa mám obrátiť na nejaké výživového poradcu alebo ako to mám nazvať. Ďakujem veľmi pekne , Maroš.

07.05.2019 07:33: Pochylý Josef, Mgr.
Přeji Vám Maroši hezký den a dovolím si reagovat na Váš dotaz.
Ve svém dotazu popisujete velké množství problémů, které mohou mít různorodé příčiny. Píšete, že jste měl hodně stresu v rodině a ten se může podepsat jak na paměti, tak i na vnímání světa, ale i na funkci celého organismu. Tím může být změněna například i funkce žláz s vnitřní sekrecí a díky tomu můžete prožívat takové emoční stavy, jaké popisujete. V tomto ohledu se do toho mohou přidat i léky, které berete na základě předpisu Vašeho lékaře a celkový stav Vašeho těla, které si prošlo podvýživou. Druhou oblastí je funkce Vašeho mozku, která se může projevovat různým způsobem. Příkladem může být vidění světa jako za sklem či přes záclonu. Tady bych Vám doporučil návštěvu neurologa, aby se vyloučil neurologický problém, a někdy to mohou způsobit i borelie, které se dají zjistit při rozboru krve. Vhodná by byla i návštěva výživového poradce, který by se mohl podívat na Vaše stravovací návyky a doporučit Vám správný jídelníček pro návrat do běžného života ve vztahu k denní zátěži, kterou dokáže správně posoudit.
Přeji Vám hodně energie pro zvládání Vašeho života a v případě potřeby se můžete na mě obrátit přímo mailem.
S pozdravem
Josef Pochylý