Blízké osobě byl vysazen lék Neurol, ze dne na den, přičemž blízká osoba tento lék užívala trvale skoro 30let. Bylo to z důvodu nasazení léků Cavintol forte. Že se prý tyto dva léky nesmi podávat součastně. Byl postup lékaře správný? Děkuji za odpověď

16.05.2019 19:00: Černá Kateřina, MUDr.
Dobrý den Lajlo.
V informacích k přípravku Cavinton forte je psáno , že" v zásadě se doporučuje opatrnost v případech, kdy
s podává současně s léky působícími na CNS". Spíše záleží na konkrétním případu Vaší blízké osobyJaké jsou důvody nasazení Cavintonu apod.. Zatímco Cavinton má funkce mozku podporovat, Neurol působí tlumivě. Neurol je určen ke krátkodobé léčbě a je tedy otázka, z jakého důvodu byl předepisován tak dlouho. Co se týká rychlého vysazení, tady záleží na tom, jaká dávka Neurolu byla předepisována.Pokud byla užívána jen malá dávka,tak by to bylo možné,jinak by bylo potřeba postupně snižovat kvůli možným odvykacím příznakům. Nemám dostatek informací,tak se nemohu vyjádřit, zda byl postup správný či nikoli,ale jak již jsem se vyjadřovala, Neurol by se obecně neměl užívat trvale denně.
S pozdravem
MUDr.Kateřina Černá