Dobrý den,
bývala jsem vždy optimista, spíš flegmatik, u filmů jsem byla jedna z mála, co nad dojemnými scénami neplakala. Teď pláču nad každou blbostí, jsem nejistá, popudlivá. Nechápu to, potřebuju s tím něco dělat.

04.03.2020 14:43: Richter David, Bc.
garantoval Rychlá Kateřina, Mgr.
Dobrý den,
vážíme si toho, že jste se obrátila se svými potížemi na naši poradnu. Píšete o plačtivých stavech, které jste dříve nemívala a dnes je míváte častěji bez větších důvodů. Je pochopitelné, že byste s nimi chtěla něco dělat a porozumět jim.
Z Vaší zprávy nejde posoudit, proč u Vás k takovým stavům dochází, ale jde vidět, že vás trápí. Obecně záleží na tom, jak dlouho k nim dochází, dále zda si vzpomenete na nějaký okamžik, od kterého se stavy začaly objevovat. Může se jednat o nějakou náročnou situaci, například úmrtí blízkého člověka, ztráta zaměstnání, rozchod,… Nebo naopak to může být důsledek nějakého dlouhotrvajícího problému např. stres v práci, problémy ve vztazích, vyčerpání… Zhoršené psychické stavy jsou také mnohdy vázány i na nízký příjem jídla, tekutin nebo nedostatek spánku a pohybu. Můžete zkusit tyto oblasti více hlídat.
Všechny zmiňované faktory souvisí s tím, zda se jedná o přirozenou reakci, či naopak o nepřirozený stav, který by si zasloužil pozornost psychiatra. Je podstatné, jestli Vás tyto stavy neomezují ve zvládání běžných činností např. chodit do práce, starat se o sebe, spánek… Za důležité však pokládám, že cítíte potřebu popisované stavy řešit. Doporučil bych Vám návštěvu psychologa, který by s Vámi problém probral a řekl by Vám k němu více, než je možné takto přes internet.
Pokud byste se cítila špatně, můžete rovněž využít služeb Linky důvěry nebo chatu skrze portál https://www.elinka.iporadna.cz/, kde byste si o svém problému mohla anonymně promluvit.
Seznam linek důvěry: http://www.krizova-pomoc.cz/kontakty/seznam-linek-duvery-pro-celou-populaci/
Budu držet palce, abyste důvod Vašich stavů nalezla a aby se Vám dařilo s nimi pracovat.
S pozdravem,
David Richter