Dobrý den, již asi 8 týdnů beru Anafranil 100. Vedlejší účinky jako motaní hlavy, sucho v ústech se stabilizovaly, ale posledni dobou se mi objevuje jakoby teplo v levé noze v různých částech, po chvilce odezní a několikrat dennně se opakuje. Může jít o vedlejší účinek léků a je to ev. důvodem k vysazeni léku? Trpím depresivnim syndromem, již jsem vyzkoušela řadu antidepresiv, Anafranil mi hezky zabral na deprese, ale úzkosti se stale objevují, ylo by možné tedy lék ještě ev. navýšit? Děkuji.

19.05.2020 13:01: Černá Kateřina, MUDr.
Dobrý den Akrim.
"Teplo v levé noze" nepatří mezi uváděné nežádoucí účinky Anafranilu. Obvykle to bývá tak, jak jste sama popsala. Nežádoucí účinky se objevují na začátku léčby a poté se stav stabilizuje, nežádoucí účinky se zmírní nebo vymizí. Někdy mohou nějaké přetrvat, ale lék je podáván celkově, takže si neumím vysvětlit, jak by se mohly nežádoucí účinky projevovat jen v levé noze a navíc ne od začátku ,ale až s odstupem času. Vyžaduje to bližší zkoumání - vyšetření, o co se jedná.
Lék je ještě možné navýšit, uvádí se až 150mg, ale záleží na celkovém Vašem stavu, na tom, zda ještě užíváte nějaké další léky, musí se vyhodnotit celkový efekt léčby.
Obraťte se proto na lékaře, který Vám lék předepisuje a proberte spolu další postup i Vámi popisované potíže. S nezvyklými pocity v levé noze je také možné se obrátit na Vašeho praktického lékaře, který provede fyzikální a případně doporučí další vyšetření nebo neurologa, pokud k nějakému docházíte. Věřím, že řešení Vašich potíží se najde.
MUDr. Kateřina Černá