dobry den potřebuji poradit,
jsem divka 17 let mám přitele (trans ftm)
ale přitahují mě jenom dívky . přítele miluju zrovna natupuje na blokaci. Ale kluci mě jinak nepřitahuji a ni nic takove proste vztah s klukem nechci. Nevím do jake orientace se můžu dosadit jelikož mě přetahují devčata ale trans (ftm) mi též nevadí.
děkuji za odpověd

15.06.2020 19:21: Procházka Ivo, MUDr., CSc.
Ve Vašem věku dochází k rozpoznávání sexuální orientace a také učení se vztahům. Člověk se učí sladit psychické a tělesné potřeby. A může to platit pro oba partnery.
Je těžké nyní jednoznačně říci, jak se Váš vztah bude vyvíjet do budoucnosti.
Ale pokud je to tak, jak si myslíte, tedy že Vás přítel se cítí jako kluk a Vás přitahují dívky, tak není moc pravděpodobné, že to bude fungovat. Protože to, jak se on cítí a chová, je důležitější než to jaké má tělesné znaky. Je přirozené, že lesbická dívka na své ženské partnerce oceňuje právě její ženskost a ta to rovněž vítá. Na rozdíl od transkluka, který by chtěl, abyste ocenila jeho mužnost.
Tím určitě nemyslím, že byste se měli rozejít, protože každý partnerský vztah rozšiřuje naše sebepoznání a citově nás obohacuje. A to dokonce i tehdy, pokud po pár měsících či letech skončí.
Jen málokomu se podaří s prvním partnerem vytvořit celoživotní partnerství. Ale nikdy to předem nevíme a právě často v skrytu doufáme, že právě my tím párem budeme. I když teoretické předpoklady říkají něco jiného.
Jinak Váš příběh mi připomněl i film Adam, který vyhrál loňská Mezipatra. Je o heterosexuálním klukovi, který se díky své sestře dostane do queer komunity a zamiluje se tam do lesbické dívky. Ta s ním vztah vytvoří, protože se domnívá, že je transkluk, a to jí nevadí. S heterosexuálním klukem si ale takový vztah představit neumí. A protože Adam ji miluje, tak hraje roli transkluka a skrývá své tělo (tak jak to obvykle dělají ve většinové společnosti právě translidé).
Takže Vám přeji, ať se Vám vztah daří a ať Vás oba vzájemně obohacuje.