Dobrý den.Chtěla bych dotaz nějak zestručnit. Po 23 letech "panování" jsem manželovi sdělila, že už nemůžu a nestíhám vše v rodině zastat.Jelikož manžel se nechce podílet na domácích pracech, nákupech a vůbec zajišťování provozu domácnosti, což tedy nedělal nikdy a já už s přibývajícími lety nestíhám, navrhla jsem rozvod.Dočkala jsem se sprostých nadávek. Důvod, pro který nebude nic dělat je ten, že tu je. Před několika lety měl mimomanželský vztah, který nezůstal utajen.Jelikož v té době naše dítě ještě studovalo a já neměla moc velký příjem abych to "utáhla" sama, řekla jsem mu, že bychom do maturity měli zůstat spolu. Bylo to těžké jak pro mě(citíla jsem se ponížená a podvedená)tak asi pro něho.Po nějé době se mi za to omluvil s tím, že ona dotyčná si jentak něco nenechá líbit a že by to nedělalo dorotu. V současné době dělá zásluhu z toho, že tu je a všechen volný čas hraje počítačové hry. Ba dokonce musím hlásit předem, co je obědu, aby si "udělal" chuť. Jídlo musím nosit k PC a odnášet prázdné talíře. Prostě se chová jak v restauraci. Je panovačný a já se ho dost bála. Teď již takový strach nemám, ale přesto se bojím rozvodu, protože bychom asi museli bydlet v jednom bytě. Když se opije, je agresivní.Stále se mi vtírá myšlenka, že by mi bylo lépe samotné. Dialog s ním vést nejde, jedině když se napije, ale to je pod úroveň, protože padají sprostá slova a výhružky. Již s ním nekomunikuji. Každé ráno se probouzím s " nenávistí" , začínám mít zdravotní problémy.

18.06.2020 07:00: Dedeciová Iva, PhDr.
Dobrý den,
Píšete o svých těžkostech v manželství a o myšlenkách na rozvod.
To, že se manžel rozvést nechce, neznamená, že Vy tento krok nemůžete podniknout. Zároveň rozumím, že je to těžké s vidinou toho, že byste sdíleli jeden byt. Nemám dostatek informací, abych mohla být konkrétnější. Myslím, že by Vám pomohlo navštívit psychologa (např. V poradně pro manželství, rodinu a mezilidské vztahy), se kterým byste mohla svou situaci v podrobněji rozebrat a na základě toho se pak dál rozhodovat. Je dobré počítat, že konzultací bude potřeba více, protože se rozhodujete ve velmi podstatné oblasti svého života a je proto třeba se dobře připravit.
Držím Vám palce
Iva Dedeciová