Vážení,
už si dále nevím rady se svojí tchýní a tak se obracím na Vás..
Můj manžel je jedináček a je citově závislý na své matce a ona na něm.Problém je ten, že ona je závislá nejen citově, ale i finančně. K tomu ovšem nemá důvod. Pobírá důchod a na nedostatek peněz si nemůže stěžovat, protože nežije sama, ale s manželem, který je sám výdělečně činný. S manželem jsme spolu 2 roky,často mi však zatajuje skoro každodenní návštěvy své matky,které nakupuje rozličné dary. Nejsme na tom momentálně finančně nejlépe, abychom mohli sponzorovat tchýni a on to dobře ví, ale i přesto se to děje a měsíčně jsou to tisícové položky. Společné konto nemáme, manžel si to nepřeje a já tudíž ztrácím přehled o společných financích. Tchýně je citově velmi fixovaná na svém jediném synovi a zneužívá toho vůči nám.
Denně nás prozvání abychom ji zavolali nazpět. Jsou to hodinové telefony, které nic neřeší, jen se kecá o ničem, typu kde byla nakupovat a koho potkala. Problém je v tom, že nemá žádné kamarádky a doma se nudí. Pokoušela jsem manžela přesvědčit, abychom jí pořídili psa, ale tchýně mluví jen o vnoučátkách a psa nechce..
Tímto Vás prosím o radu, jak z této nepříjemné situace ven. Manžela mám ráda, ale vadí mi, že mi kvůli matce lže.
Předem děkuji.

18.06.2020 13:43: Bezoušková Martina, Mgr., DiS
Dobrý den,
je dobře, že jste se se svým trápením na Internetporadnu obrátila.
Píšete, že je manžel citově závislý na matce a finančně ji značně podporuje. Z toho, co popisujete, si představuji, jak náročné to pro Vás musí být, jak Vám vadí, že Vám manžel lže a říkám si, jak dlouho ještě můžete vydržet denní hodinové telefonáty s tchýní, které, jak uvádíte, nic neřeší.
Osobně bych Vám v prvním kroku doporučila obrátit se na psychologa. Osobně ho navštívit, abyste měla podporujícího odborníka, který Vám pomůže najít způsob, jak s manželem mluvit o tom, co Vás trápí. Je potřeba hledat způsoby, jak věci změnit směrem k Vaší větší spokojenosti. Také můžete probrat, zda vůbec existuje způsob, jak tchýni přimět k hledání jiných zdrojů uspokojení než je výhled vnoučat a komunikace se synem a jak uvolnit příliš těsné vazby, které Vám nevyhovují. Samozřejmě velkou roli hraje motivace Vašeho manžela pracovat na udržení Vašeho vztahu, například i za cenu trávení méně času s matkou a její menší finanční podpora.
Píšete, že máte manžela ráda. Komplikovaný vztahy napříč generacemi mohou zasahovat do manželského soužití a byla by škoda, aby Váš vztah trpěl, pokud existují způsoby, jak věci změnit. Zároveň si myslím, že je důležité, navzdory všemu, co s sebou Vaše trápení s tchýní přináší, abyste měla hezký a spokojený život. I to by mohl být cíl terapie, kterou Vám mohu jen doporučit.
Zvažte, prosím, investici do času pro sebe a najděte si místo, kde můžete své trápení sdílet a probrat. Stojí to za to.
Osobně Vám mohu doporučit například MUDr. Halku Korcovou, https://rodinnaporadna.eu/. Případně jakoukoliv Poradnu pro rodinu, manželství a mezilidské vztahy. Na internetu naleznete spoustu dalších kontaktů na psychology. Případně můžete ve všední dny po, stř a pá v čase 8-20h volat na Linku pro ženy a dívky, 603210999, kde Vám poradí další kontakty nebo se můžete kdykoliv podělit o to, co Vás trápí.
Přeji Vám, aby se Vám vztah Vašeho manžela s tchýní podařilo uvolnit.
Martina Bezoušková