Dobry den.
Hledam kliniky, ktere nabizeji stacionarni psychoterapii pro poruchu borderline osobnosti. Ktere nabizeji alespon jeden z nasledujicich terapeutickych smeru: DBT, MBT, TFT, Schema therapy. Zatim jsem nasla jen Kaleidoskop v Solenicich. Dekuji predem za odpoved. S pozdravem.

17.10.2020 19:40: Doleželová Markéta, Mgr.
Dobrý den,
jedná se o terapeutické směry, které zvláště u nás nejsou příliš frekventované, moc možností výběru tedy není. Kromě Kaleidoskopu přímo DBT přístup nabízí ještě psychiatrická klinika FN v Brně Bohunicích, nespecifikují však, jestli i stacionární formou. Co se týká Schema therapy, doporučovala bych vám obrátit se na Institut schema terapie (https://www.schematerapie.cz/).
Mám přesto potřebu zmínit, že žádný z terapeutických směrů není "samospásný", přestože je samozřejmě důležité řídit se ve volbě osobními preferencemi. Píšete o borderline poruše osobnosti, se kterou není úplně jednoduché terapeuticky pracovat; z mého pohledu by tedy možná bylo vhodnější hledat odborníka/zařízení, který se specializuje na prvním místě na tuto diagnózu (a jsou na něj na internetu k nalezení dobré reference) a až potom zohledňovat přístup, jakým pracuje.
Přeji vám hodně štěstí při hledání,
Mgr. Markéta Doleželová
psycholog
InternetPoradna.cz