Dobrý den občas myslím na sebevraždu už jako malá jsem měla psych. Problémy sebepoškozovala jsem závislá na pervitinu automatech občas si zahulím chodím do práce na 12 hodin denní noční moje práce je psychicky i fyzicky náročná k tomu všemu co jsem teď napsala je sice celkem udivující ale trpím obezitu ve svých 27letech a 175cm vážím kolem 150kg přišla jsem o většinu vlasů mám jen pár chlupů na hlavě jsem furt nějak nemocná mám exekucí a díky automatům se moje finance ještě zhoršují zadlužuji o svojí mámu nejlíp mi je když jsem sama přišla jsem o řidičky průkaz a na střední školu jsem se vykašlala přímo u zkoušek odcizila jsem se s jedinou kamarádkou kterou jsem měla práce mě už hrozně unavuje trpím spánkovou poruchou můžu spát dva tři dny a jsem stále unavená většinu aktivit nezvládám myslím občas na sebevraždu ale nechci ublížít rodičům letmo jsem brala Rivotril a nebo Lexaurin . |

17.02.2021 20:25: Linka důvěry STŘED |
Dobrý den, velice si vážíme toho, že máte důvěru říct si o pomoc a rádi Vám na dotaz odpovíme. Popisujete nám svoji nelehkou situaci, kterou řešíte už dlouhou dobu. Už od malička Vás trápí psychické problémy, sebepoškozování a občas myslíte i na sebevraždu. Píšete nám o své závislosti na pervitinu, marihuaně a automatech. Rovněž trpíte obezitou a vypadáváním vlasů, ale také jste velmi často nemocná a unavená, špatně spíte a už nezvládáte většinu aktivit. I přes to všechno chodíte do práce, která je však velmi psychicky i fyzicky náročná. Starosti Vám přidělává také exekuce a zadlužování Vaší mámy a trápí Vás, že jste nedokončila střední školu. Brala jste letmo Rivotril a Lexaurin. Je Vám líto, že jste ztratila jedinou kamarádku, kterou jste měla. Nechcete ublížit rodičům. Z Vašich slov vnímám velikou bolest, smutek a zoufalství. Je poznat, že už jste vyčerpaná ze všeho, co se ve Vašem životě odehrálo a odehrává. Dokáži si představit, že prožíváte velmi nepříjemné stavy po fyzické, ale i psychické stránce a možná se cítíte jako v začarovaném kruhu, ze kterého nelze snadno najít cestu ven. I přesto, s čím vším se potýkáte, v sobě dokážete najít sílu a chodíte do práce. To bych chtěla moc ocenit. Umím si představit, že jste bezradná a je v pořádku a moc dobře, že se snažíte hledat pro sebe pomoc, abyste na vše nebyla sama. Někdy už prostě člověk dál nemůže a není třeba si dělat výčitky. Rozumím tomu, že se objeví v takové chvíli i myšlenky na sebevraždu, protože už nevíte kudy kam. Život se někdy velice zkomplikuje, ale naštěstí existují místa, kde je možné najít pomoc a podporu. Také máte rodiče, na kterých Vám záleží. Uvažuji nad tím, zda jsou pro Vás oporou a zda si s nimi můžete o všem promluvit? Píšete nám i o ztrátě Vaší kamarádky. Přemýšlím nad tím, zda by bylo možné si s ní o všem promluvit a pokusit se najít zase cestu k sobě? Vzhledem k tomu, že už odmalička řešíte psychické problémy a brala jste i psychiatrickou medikaci, přemýšlím nad tím, zda jste docházela k odborníkům? Určitě by bylo vhodné je v tuto chvíli kontaktovat. Co se týká obezity, vypadávání vlasů, únavy a spánkové poruchy, můžete se obrátit na svého obvodního lékaře a domluvit se na kompletním vyšetření a případné léčbě. Může se jednat o zdravotní problém, ale rovněž může vše souviset se stylem Vašeho života - závislostí na drogách a herních automatech. Právě proto by bylo vhodné, aby Vás vyšetřil i psychiatr a dostalo se Vám komplexní péče. Psychiatr Vám může předepsat medikaci na nepříjemné pocity a myšlenky, ale i léky na spaní. Můžete s ním probrat i případnou hospitalizaci v psychiatrické léčebně, případně pobyt v terapeutické komunitě. Napadá mě, že možná izolace od toho všeho by mohla být klíčem k úspěchu, ale i to, že si odpočinete od práce, načerpáte energii a budete se věnovat jen sama sobě. Ambulantní léčbu návykových nemocí zajišťují tzv. AT ambulance. V Ústeckém kraji se problematice závislostí věnuje zařízení WHITE LIGHT I. Na internetu najdete spoustu informací a případně kontakty na konkrétní pracoviště. Obrátit se můžete i na kteréhokoliv psychologa, který by Vás vyslechl a podpořil na Vaší cestě k uzdravení. Pokud si budete potřebovat popovídat nebo i získat bližší informace, je možné zavolat na specializovanou linku Sananim na čísle 602 666 415. S dluhovou problematikou Vám rádi pomohou v Občanské poradně, která má pobočky po celé republice a poskytuje služby pro klienty zdarma. Věřím, že Vás mrzí nedokončení střední školy, které může komplikovat i výběr zaměstnání. Možná by Vám mohli být nápomocni na Úřadu práce, kde Vám mohou poradit s výběrem nového zaměstnání, které by nebylo tak fyzicky a psychicky náročné, ale také se zde můžete poradit ohledně rekvalifikačních kurzů. Vnímám, že je toho na Vás opravdu hodně, ale věřím, že v sobě naleznete sílu jít dál a bojovat. Kdyby však myšlenky na sebevraždu byly silné, neváhejte si zavolat rychlou záchrannou službu na čísle 155. Doufám, že naleznete v naší odpovědi, co potřebujete. Kdyby však bylo třeba něco dovysvětlit či vyhledat kontakty nebo jste si chtěla o všem promluvit, můžete se obrátit i na naši anonymní Linku důvěry STŘED, a to každý den od 9 do 21 hodin na tel. číslech 568 44 33 11 a 775 22 33 11. Také nás můžete kontaktovat formou emailu (linkaduvery@stred.info) nebo prostřednictvím chatu na adrese https://elinka.internetporadna.cz. Držíme Vám palce a přejeme hodně díly do dalších dní! Linka důvěry STŘED |
Server InternetPoradna provozuje občanské sdružení InternetPoradna.cz.
ISSN 1801-5190 © InternetPoradna.cz, 2001-2013.
InternetPoradna.cz, jejímž autorem je InternetPoradna.cz, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Nevyužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Unported .