SLUCHOVÉ POSTIŽENÍ
TĚLESNÉ POSTIŽENÍ
MENTÁLNÍ POSTIŽENÍ
DROGY A ZÁVISLOSTI
OBČANSKÉ PORADENSTVÍ
DUCHOVNÍ PORADENSTVÍ
PSYCHOL.PORADENSTVÍ
E-LINKA DŮVĚRY
MENŠINY A CIZINCI
ZAMĚSTNANOST

Naši partneři

Vítejte v diskusní části webu! Tento prostor je určen pro sdílení Vašich názorů, postojů a zkušeností s dalšími klienty našich služeb a není zpravidla zodpovídán našimi specialisty. Proto, hledáte-li na našem webu odbornou pomoc, zadejte dotaz.

Předpokládáme, že naši diskutující chtějí svými příspěvky něco získat či naopak předat tak, aby také ostatní měli z jejich zkušeností užitek. Příspěvky vulgární, urážlivé, či jakkoli odporující platným normám ČR budou proto smazány, stejně jako příspěvky neodpovídající zvolenému tématu.

Příspěvky vztahující se k oznamovací povinnosti budou poskytnuty příslušným institucím.

Našli jste příspěvek, který sem nepatří? Napište na office@internetporadna.cz.

Školní zralost

co se školou?

přezdívka:
e-mail:
Pro ověření prosím vepište do políčka následující číslo číslicemi.
Příklad: stojedenáct = 111.
slovy: devětset osmdesát čtyři
číslicemi:
 


24. 11. 2005 17:56: Vignatiová Marie, PhDr. (vignatiovamarie@seznam.cz)
Jsem psycholog a je to mé oblíbená práce, pracovat s těmi maličkými.Školní zlalosti říkáme lépe " školní připravennost". U nás je nástup školy od 6 - ti let. V této době je jen málokteré dítě po všech stránkách pro školu zralé. O jako zralost vlastně jde? 1. je to zralost - intelektuální, 2. je to zralost emocionální,3. je to zralost sociální, 4. je to zralost fyzická. K tomu se pojí i jiné podmínky dobrého osobního vývoje dětí, např. jak je to s rozvojem řeči, jaké je rodinné prostředí, atd. Je to i období krizové, jde o růstovou změnu. Jde o zpevňování svalstva, tělo dítěte, jako-by " hublo" , jde o přeměnu chrupu, růst čelistí, výrazově se obličej mění. A k tomu ještě - nový kolektiv, adaptace na nové, náročnější úkoly, pozornost,stabilitu, stabilitu, zkrátka práceschopnost. Ta může být nad normu, ale i pod normu, jsou-li potíže. To vše při psychologickém vyšetření zjišťujeme. A ještě jiné věci. To jsou již odborná zjištění týkající se t. zv. fonematického sluchu, t. j. sluchové rozlišování podobných hlásek, slabik, zkrátka lidově řečeno - jazykový cit. Je toho hodně, ale odborný psycholog během 1 hodiny zjistí hodně a možná Vám bude moci dobře poradit. Je to i zkušenost pro rodiče v tom, že víte, jak asi lehce, či s mírnými či většími obtížemi učení půjde. Posouzení ŠKOLNÍ VZDĚLAVATELNOSTI je podstatné. Ta může být v normě, či omezená, či jde o dítě nevzdělavatelné. I pro tyto děti máme řešení a pomoc v jejich dalším růstu. Myslím, že je dobré se psychologicky poradit. MŠ dělají první sejmutí výsledků ale nemusí vždy zachytit vše. Vše je idividuální a může to být složitější, nemusí k tomu být dostatečné vzdělání jen pedagogické. Zkrátka to vyžaduje i psychologickou pomoc.

Za chvíli půjdete s dítětem k zápisu. jděte bez obav. Je to první jeho setkání se školou a autoritami školními. Potom můžete, budete-li chtít, navštívit i psychologa a ujasnit si své názory a zbavit se pochybností.
Přeji Vám, abyste měli radost z toho, že jde již Vaše ratolest do školy KDY - to se stejně rozhodnete jako rodiče vy. Jen tak , proto, kdybyste chtěli, Vám nabízím možnost absolvovat tu hodinu u psychologa a když to pro Vás bude zajímavé, přijďte i k nám: Psychologická poradna pro děti, mládež a rodinu, Podlesí 13, Brno, Komín, tel: 545 22 80 73 či 541 26 07 31 , nebo 723 440 460 Srdečně zdraví PhDr. Marie Vignatiová
18. 11. 2005 08:22: *** ()
vy tu řešíte důležitosti... myslím, že je logické nechat dítě se přirozeně vyvíjet. to už snad dnes každý ví
16. 11. 2005 21:24: ??? ()
Ad Josef {Dítě se má učit číst a psát až v první třídě!}: Co je to za blbost?! To jako má rodič dítěti ve školce říct: "Písmenka, to není pro tebe - jsi moc malá/ý, počkej, až budeš větší."?! To snad ne!!!
31. 08. 2005 10:49: Jarmila (jarmila.pichova@seznam.cz)
Nikdy bych nenechala normální zvídavé dítě jít "jen tak, abych mu prodloužila dětství" o rok později do školy. Strašně mu to ublíží. My měli opačný problém: dítko mohlo jít do školy o rok dříve, bylo školně zralé. Do nástupu do provní třídy se naučilo číst a počítat, nikdo ho to doma neučil. když se zeptalo, dostalo odpověď. První dva roky ve školy byly noční můrou. Dítko se ve škole učilo jen psát, ostatní zvládalo levou zadní, takže zlobilo a vymýšlelo si blbosti. Škola sama navrhla přeřazení o třídu výš, ale po vyšetření v pedagogicko-psychologické poradně jsme to zavrhli s tím, že jde o řešení tak na rok. Dítko jsme dali do 3. třídy jazykové školy, kde byla rychlejší a náročnější výuka (a děkuju za to možnost, že ta škola vůbec existovala!). Do 9. třídy se naučilo mluvit dvěma jazyky, dneska studuje na VŠ a já z něj můžu mít jen radost.
25. 01. 2005 22:05: Katka (katerina.mosova@email.cz)
Mám dvě děti-starší kluk je narozen 21/9 a nastoupil do školy "o rok dříve". protože byl šikovný - podle učitelek ve školce, u zápisu vše probíhalo výborně,všichni ho chválili, dokud se nějaká přemoudřelá p.uč. nepodívala na datum narození a neotočila své chování o 180 stupnů.kažeopádně jsme museli absolvovat vyšetření u Ped-psych. poradně a podle toho jsme se zařídili. Kluk dnes chodí do 4. třídy a má samé jedničky. do kolektivu zapadl v pohodě. Dcera jde do školy podle plánu - jako 6-letá a moc se těší. zápis není pro děti žádné trauma, učitelky si s dětmi povídají, trošku je přezkouší, např. zavázat tkaničku, poznat barvy nebo zazpívat písničku, namalovat panáčka a pod. Určitě tím děti nic neutrpí, spíš naopak. a zápis nemusí absolvovat podruhé, pokud mají odklad.Rozhodující slovo mají vždy rodiče, ale je dobré se poradit s psychologem(viz.níže). také ve školce mají zkušenosti s vašim dítětem,ale nejlépe je přece znáte VY.
19. 01. 2005 01:16: blanicka (hutarkova@seznam.cz)
Mám dceru, které bude až v červenci 6 let.V MŠ jí doporučili oŠD.Je drobná .Jsme objednáni do pgps poradny. přesto musí být fyzicky přítomna u zápisu . Je to opravdu nutné? Ve škole přece nemohou dítě diagnostikovat během několika minut.Kdo má v rozhodování o nástupu školní docházky rozhodující slovo? Děkuji
14. 05. 2004 10:08: Rakušanova Andrea, Bc., DiS. (office@internetporadna.cz)
Dobrý den pani majerova,
pokud chcete získat na Váš dotaz odpověď od odborníka, prosím napište nám do sekce "zadat dotaz". Zadáte-li Váš email, odpověď Vám příjde také do schránky. Děkuji.
S pozdravem, Andrea Rakušanová
13. 05. 2004 00:47: majerová ()
Zlá učitelka chytila mé dva syny jak onanují a nechávají se pozorovat děvčátky. chce je vyloučit ze školky. Poradte co mám dělat. Já naopak chci si stěžovat u soudu na zanedbání výuky ze strany školky a žalovat je o finanční náhradu. Kolik tak mohu vysoudit, co myslíte?
12. 05. 2004 19:23: Petra (p.bohatcova@seznam.cz)
Zatím pro mně není toto téma aktuální. Ale mám k tomu jednu poznámku. Ve školce vidím řadu rodičů, kteří dávají své děti ne v době, kdy by měli, ale ještě o rok později. S mojí dcerou (*3/99) chodí do školky holčička, která se narodila v září 1997 a na podzim by měla regulérně nastoupit do školy, ale dostane roční zdravotní odklad. Nevím, kdo na tom v tu chvíli bude hůř. Jestli ta holčička, nebo moje dcera, která, i když je dost šikovná, přece jenom bude o dost mladší a menší. Já si myslím že pokud je nyní hodně nemocná, tak rok jí v tomto rozhodně nepomůže k lepšímu. Petra
21. 01. 2004 10:23: Josef (josef99@seznam.cz)
Rád bych se připojil k této diskusi. Mám dvě děti a obě jsou narozené o prázdninách, takže patří právě k těm, které mohou nastoupit až o rok později. Z vlastní zkušenosti Vám tedy mohu doporučit nezávislé prověření tzv. školní zralosti na pedagogicko-psychologické poradně. Nestačí totiž jestli Vaše dítě stačí ve vývoji svým vrstevníkům, ale jestli se dokáže i soustředit na práci delší dobu. Dále k tomu patří sociální prostor (kamarádi, spolužáci, škola, učitelé a další), který má velký vliv na formování jeho osobnosti. Toto vše se musí zvážit dohromady - nedělejte samostatná rozhodnutí. S předchozím názorem souhlasím ve dvou směrech: 1. příliš brzký nástup do školy je nebezpečný (dítě prožívající neúspěch už v první třídě může být poznamenáno na celý život v oblasti sebedůvěry) a stejně tak i nástup opožděný (nemusí se naučit správně a systematicky pracovat)a za 2. Dítě se má učit číst a psát až v první třídě! Právě proto jsme ty školy vymysleli.
A nakonec: oba synové šli o rok později, dnes jsou již téměř dospělí a jsou v pohodě (dokončují gymnázium). Josef

Jdi na stranu << předchozí     následující >>

Server InternetPoradna provozuje občanské sdružení InternetPoradna.cz.
ISSN 1801-5190 © InternetPoradna.cz, 2001-2013.
Licence Creative Commons
InternetPoradna.cz, jejímž autorem je InternetPoradna.cz, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Nevyužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Unported .