SLUCHOVÉ POSTIŽENÍ
TĚLESNÉ POSTIŽENÍ
MENTÁLNÍ POSTIŽENÍ
DROGY A ZÁVISLOSTI
OBČANSKÉ PORADENSTVÍ
DUCHOVNÍ PORADENSTVÍ
PSYCHOL.PORADENSTVÍ
E-LINKA DŮVĚRY
MENŠINY A CIZINCI
ZAMĚSTNANOST

Naši partneři

Vítejte v diskusní části webu! Tento prostor je určen pro sdílení Vašich názorů, postojů a zkušeností s dalšími klienty našich služeb a není zpravidla zodpovídán našimi specialisty. Proto, hledáte-li na našem webu odbornou pomoc, zadejte dotaz.

Předpokládáme, že naši diskutující chtějí svými příspěvky něco získat či naopak předat tak, aby také ostatní měli z jejich zkušeností užitek. Příspěvky vulgární, urážlivé, či jakkoli odporující platným normám ČR budou proto smazány, stejně jako příspěvky neodpovídající zvolenému tématu.

Příspěvky vztahující se k oznamovací povinnosti budou poskytnuty příslušným institucím.

Našli jste příspěvek, který sem nepatří? Napište na office@internetporadna.cz.

Antidepresíva

Kto má skúsenosť s uižívaním antidepresív Seroxat a Xanax?

přezdívka:
e-mail:
Pro ověření prosím vepište do políčka následující číslo číslicemi.
Příklad: stojedenáct = 111.
slovy: devětset třicet čtyři
číslicemi:
 


27. 01. 2018 11:13: Květa (kvetadvorakova@email.cz)
Mám s Seroxatem výborné zkušenosti, beru ho pár let, škoda, že jsem nezačala dřív, až teď žiju spokojeně a klidně.
19. 06. 2014 22:28: ann85 (andy.skrbkova@seznam.cz)
Já jsem brala xanax poměrně dlouho, přišly mi na něj v těhotenství. Řadí se mezi benzodiazepany takže se s ním musí opatrně vzniká velmi lehko závislost což se stalo mě- měl by se brát max. půl roku pak stejně prý přestává fungovat jak má- já byla v těhotenství na odvykačce z xanaxu nikomu bych to nepřála!!!!! ted beru vyjímečně atarax cca za dní když citím že potřebuju tak trochu vypustit. člověk si ted davá sakra pozor po čem sáhne!!
18. 12. 2006 17:20: Zdena (Janaanova@seznam.cz)
Začala jsem brát Xanax počátkem října,měla jsem úzkostné stavy a bušení srdce,což mě zavedlo do ordinace.První týdny nic moc,zdálo se mi,že je to ještě horší,nyní je mi dobře.Prý to budu užívat ještě 2 měsíce a pak se lék pozvolna vysadí.Snad to pak bude dobré.Má také někdo nějakou zkušenost s Xanaxem?
02. 10. 2006 23:45: Lili ()
XANAX JE MŇAM! Pomáhá mi, beru občas půlku na noc, abych mohla usnoust když jsem vystresovaná a je to paráda, hned usnu a druhej den jsem v poho
18. 08. 2006 14:30: Heda ()
V květnu byl na kontrole a po rozhovoru s Michalem paní dr usoudila, že může léky vysazovat(postupně snižoval dávky) a od srpna vlastně nic nebere. Nevím, jestli se do tohoto doporučení promítlo i to, že syn trpí sennou rýmou a v tomto období bere bere antialergika (claritin, allergodil), nevím, zda by tam mohl být problém.Prostě usoudila, že je to lepší, nebo dobré, Michal už tehdy věděl, že je přijatý a těší se i na nové prostředí , i na spolužáky, jdou tam 3 ze třídy, tak tam nebude sám. Ze začátku obtížně navazuje kontakt,ale teď to nehrozí.Na konci září se má ukázat, jak to zvládl. Má doporučenou psychoterapii, tak po skončení prázdnin se objednáme.Nedovedu si PT ale dost dobře představit,jestli bude jen formou pohovoru, nebo si bude zapisovat své stavy,jsem zvědavá.Ještě k tomu vysazení - možná, že to dr měla vypočítané tak, aby účinek AD vydržel do asi poloviny září a pak by posoudila, jestli je z nejhoršího venku. Atarax si má vzít před psych. náročným dnem, nebo situací, prý to zapůsobí okamžitě.To víš, že bych chtěla pro něho jen to nejlepší, ale vůbec žádné zkušenosti s takovými léky nemáme.Ty ano? Nebo případně někdo z tvého okolí?
18. 08. 2006 13:28: xedite ()
Ahoj,
jsem ráda, že jsi se ozvala. Ale tak jak čtu tvůj příspěvek, nevím, je-li nejšťastnější vysazovat léky zrovna před nástupem do nové školy. To je velký psychický zápřah i na absolutně nelabilního jedince. Každého nové prostředí trochu rozkolísá. A byl-li labilní vždycky a ještě k tomu bude mít vysazené léky, bude toho na něj víc než dost. Nějakou dobu mu teď ještě budou působit, tuším tak 1 - 2 měsíce, takže jejich vysazení mu vyjde zrovna na nástup do školy. Spíš bych se klonila k tomu, aby je začal vysazovat, až si na novou školu zvykne. Na Tvém místě bych se o tom určitě poradila s lékařem. Možná jsi to udělala, no mě to přijde fakt divné zrovna před změnou školy. Aby si tu novou školu nezafixoval taky negativně. A ještě když v tom všem je zamotaná psychosomatika!!! to je hodně ošemetná věc. Docela by mě zajímal Tvůj názor. X.
18. 08. 2006 12:40: Heda ()
Xedite,
díky za reakci a za tvé argumenty, nad kterými se zamýšlím. Víš, náš Michal patřil vždycky k těm psychicky labilním, od malička se v něm hromadilo napětí, které často ventiloval hysterickými záchvaty.Očekávané nepříjemné situace nedokázal řešit, většinou měl vegetativní příznaky jako boleti břicha, průjem, hodně se potil.To se dalo trochu zvládat tím, že jsme si o tom, co ho čeká povídali. Jenže tdeď je v pubertě, přecitlivělý na kdejakou poznámku.Před nějakým zkoušením ho bolelo břicho, potřeboval na WC a učitelka ho nepustila se slovy, ať to vydrží do konce hodiny, že není prvňák.Svým způsobem chápu i tu kantorku, sama jsem učitelka, tak vím, že toho dokážou hlavně ti starší zneužívat. Jenže toto asi nastartovalo další problémy ,syn tvrdí, že se najednou nemohl na nic soustředit a bylo mu špatně.Takovéto pocity známe asi všichni.Ale stačila zřejmě nějaká nevinná poznámka od spolužačky (co ten náš pokakánek)a bylo to. V 10 by se nic nestalo, ale v 15,hrůza.A začal nezvládat jakékoli společné akce - např. kino, divadlo...co kdyby mu bylo špatně a musel by...Dokonce začal mít obavy i z toho, co mu bylo ještě nedávno jedno.A tak jsem šla za odborníkem...Dg.Anxiozně - fobická porucha s projevy somatoformní vegetativní dysfunkce lokalizované do oblasti intestinální se sklonem k obsedantnímu zpracování problému u adolescentního maladaptivního jedince se sníženou frustrační tolerancí.Zoloft, Atarax - jen při úzkosti.Napsala jsem mu lísteček pro učitele, aby ho na požádání pouštěli i ve vyuč. na WC.Myslím, že konzultace s dr byla dobrá a v tomto případě jediná volba, kterou jsme s manželem mohli zvolit.Atarax si vzal snad jen 5krát a Zoloft jsme během července postupně vysadili. Věřím, že až koncem září půjde na kontrolu, že už mu žádné léky paní dr nepředepíše, a že bude v pořádku. Nová škola, noví spolužáci, to bude sice zátěž, ale snad to zvládne.Omlouvám se za detailní popis, nechtěla jsem tě zahltit podrobnostmi. Chtěla jsem jen říct, že ne vždy za psychic. problémy může rodina, je to trochu alibistické. Vím, že děti z rozvrácených rodin , neúplných,problémových, bývají často psych. poznamenané touto situací, ale nerada bych zobecňovala a příčinu hledala jen v tomto.Nejsme nějaká ideální rodina, máme své problémy, některé řešíme i před kluky, ale naše komunikace je a byla vždy otevřená a myslím, že je nám všem čtyřem spolu dobře.Je mně jasné, že náš Michal bude mít s překonáváním překážek, s necitlivým přístupem některých lidí v dalším životě hodně problémů,ale snad máme ještě čas na to, abychom ho trochu naučili bojovat a brát věci s trochou nadhledu.S rozsáhlou medikací bych se nesmířila, nechci aby si myslel, že vezme prášek , bude mu dobře a všechno zvládne.Závislost na čemkoli je ošidná...
18. 08. 2006 07:25: xedite ()
Hedo, víš, já si to prostě myslím. Jeden necitlivý učitel by neměl způsobit, aby 15ti leté dítě bralo Zoloft a Atarax. Jasně, některé děti jsou labilní od narození, ale... nebylo by lepší vyměnit školu, je-li ten učitel fakt tak strašný??? A je fakt tak strašný??? Ostatní děti, které učí ten necitlivý učitel, taky berou takového léky? Rodina by měla být oporou, možná by stálo za to se synem promluvit o tom, jaký význam pro jeho život ten dotyčný má a proč by si syn jeho jednání neměl tak moc brát k srdci. Nechci být skeptik, ale s necitlivými přístupy se bude Váš syn setkávat stále ... a dost možná s ještě necitelnějšími.
Nechci se Tě nějak dotknout. Ale když v 15ti potřebuje dosti rozsáhlou a dlouhodobou psychiatrickou medikaci, stálo by za to podívat se do vlastních řad. Ale třeba to má syn prostě v genech a určitá labilita k němu patří celý život - pak nezbývá než se smířit s tím, že bude brát dlouhodobě antidepresiva a být ráda, že jsou k dispozici. Myslím, že je třeba přijmout, že je za tím něco víc než ten učitel a pátrat po tom. Měj se hezky, X.
12. 08. 2006 23:16: Heda ()
Reaguju, možná pozdě na poznámku xedite, který(á) se podivuje nad obrazem rodiny, jejíž 15tileté dítě má předepsaný Zoloft a Atarax.Zcela náhodně -můj 15tiletý syn má předepsané přesně tyto léky, Zoloft užívá dlouhodobě a Atarax jen tehdy, když očekává nějakou zátěžovou situaci.Už rok totiž trpí pocity úzkosti,¨vzniklé v důsledku necitlivého přístupu učitele ,když měl náš Michal střevní problémy, které mu ve škole znepříjemmňovaly život a strachem, trémou před jakýmkoli zkoušením a přijímacími zkouškami na SŠ.Nevím,proč máte pocit, že na vině je vždy zlá atmosféra v rodině, či nějaké ubližování,nebo nepochopení dítěte.
12. 08. 2006 10:01: Alice ()
Brala jsem Xanax 3 roky byla jsem s ním velice spokojená bohužel mě odešli játra prý jsem musela prodělat žloutenku což je u těchto léků jako vedlejší možná komplikace jinak mě pomohl ale z obtíží mě dostala kinezioložka.Zdravím Alice

Jdi na stranu << předchozí     následující >>

Server InternetPoradna provozuje občanské sdružení InternetPoradna.cz.
ISSN 1801-5190 © InternetPoradna.cz, 2001-2013.
Licence Creative Commons
InternetPoradna.cz, jejímž autorem je InternetPoradna.cz, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Nevyužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Unported .