Dobrý den.Mám těžkou osteoporozu po zlomenině tří obratlů a jsem na léčbě bioléčbou Forsteo.Mám ještě polyneuropatii dolních končetin s nestabilitou při chůzi.Používám doma fr.hole a na procházce kolečkové chodítko.Beru 13 let kortikoidy na crohnovu nemoc.Žádala jsem si jen o průkaz ZTP a byl mě zamítnut a dostala jsem TP průkaz.Rehabilitační pani primářka mě ale řekla,že mám určitě nárok na průkaz abych se odvolala.Zajímal by mě Váš názor.Děkuji za odpověd |

06.02.2019 18:14: Novosád Libor, PhDr. et Mgr., Ph.D. |
Dobrý den paní Hano, děkujeme za důvěru, s níž se na nás obracíte. K Vašemu dotazu: Průkazy osoby se zdravotním postižením (TP, ZTP, ZTP/P) jsou vydávány dle Zákona o dávkách pro OZP (Zákon č. 329/2011 Sb. – viz https://zakonyprolidi.cz/cs/2011-329#cast1) Pokud by Vám byl přiznán průkaz ve stupni ZTP nebo ZTP/P, vznikne Vám automaticky nárok na příspěvek na mobilitu, jenž činí 550 Kč měsíčně a je částečnou kompenzací nákladů na Vaši individuální dopravu. Lhůta na odvolání je uvedena na rozhodnutí ÚP, tedy na písemném zamítnutí Vaší žádosti o průkaz ZTP. V „odvolání“ však nevyjadřujete nesouhlas s posouzením Vašeho zdr. stavu, kde je zřejmé, že posudkový lékař nebral v úvahu všechny okolnosti a skutečnosti. Odvoláváte se až k pobočce Úřadu práce, která zamítnutí vydala na základě názoru onoho posudkového lékaře. Pokud Vám ještě běží lhůta na odvolání, můžete to zkusit a přiložit všechny čerstvé zprávy od lékařů, kteří o Vás pečují. Pokud lhůta již uplynula, doporučuji chvíli počkat a podat si žádost novou. Z praxe se ukazuje, že toto mezidobí Vám může pomoci – zhoršení stavu, nárůst obtíží atd. Nicméně kdyby Vám ani podruhé nebylo vyhověno, můžete se obrátit na soud, nebo Kancelář veřejného ochránce práv (ombudsmanky). Doufám, že Vám odpověď pomohla a přejeme Vám hodně štěstí. Libor Novosád |
Server InternetPoradna provozuje občanské sdružení InternetPoradna.cz.
ISSN 1801-5190 © InternetPoradna.cz, 2001-2013.
InternetPoradna.cz, jejímž autorem je InternetPoradna.cz, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Nevyužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Unported .